ZARZĄDZENIE PREZESA ZARZĄDU

z dnia 06 sierpnia 2024 roku

     w sprawie wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich w Promedica GP sp. z o. o.

 

 

§ 1

Na podstawie art. 22b oraz art. 22c Ustawy z dnia ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.)

zarządzam

wprowadzenie w Przychodni Bajka oraz Przychodnia Leśna „Standardów Ochrony Małoletnich”, stanowiących załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 06.08.2024 r.

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W PROMEDICA GP Sp. z o. o.

podstawa prawna: art. 22b oraz art. 22c ustawy z dnia ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.)

Na podstawie w/w ustawy Zarząd Promedica GP Sp. z . o. o. ustanowił i wdrożył Standardy ochrony małoletnich.

Standardy dotyczą całego personelu spółki (tj. pracowników, współpracowników, stażystów, wolontariuszy oraz praktykantów).

Zarząd Spółki wyznaczył osoby odpowiedzialne za monitoring realizacji Standardów ochrony małoletnich:

  1. Kierownika Przychodni Bajka- Pani Karolina Siemińska

e-mail: ksieminska@przychodniabajka.pl

nr tel: 696 051 023

  1. Kierownika Przychodni Leśna -Pani Urszula Michalska

e-mail: kontakt@przychodnialesna.pl

nr tel: 696 051 033

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Ilekroć w niniejszych Standardach jest mowa o

  1. Promedica GP Sp. z. o. o– Spółka/Podmiot Leczniczy należy przez to rozumieć: Przychodnia Bajka z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Szelburg-Zarembiny 19 oraz Przychodnia Leśna z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Czerkaskiej 19;
  2. zarząd – zarząd Spółki Promedica GP Sp. z o. o
  3. dziecku/małoletnim – należy przez to rozumieć każdą osobę do ukończenia 18 roku życia.
  4. krzywdzeniu dziecka – należy przez to rozumieć popełnienie czynu zabronionego na szkodę dziecka lub zagrożenie dobra dziecka, w tym jego zaniedbanie; jest to również każde zamierzone lub niezamierzone działanie, lub zaniechanie działania, które narusza równe prawa i swobody dziecka lub zakłóca jego optymalny rozwój.
  5. personelu/pracowniku – należy przez to rozumieć każdego pracownika medycznego, pracownika administracji firmy Promedica bez względu na formę zatrudnienia, w tym: stażysta, praktykant, wolontariusz lub inna osoba, która z racji pełnionej funkcji lub zadań ma (nawet potencjalny) kontakt z dziećmi;
  6. opiekunie dziecka – należy przez to rozumieć osobę uprawnioną do reprezentacji i stanowienia o małoletnim, w szczególności jego rodzic lub opiekun prawny, a także rodzic zastępczy;
  7. przedstawicielu ustawowym – należy przez to rozumieć rodzica lub opiekuna prawnego;
  8. zgodzie opiekuna małoletniego – należy przez to rozumieć zgodę co najmniej jednego z rodziców małoletniego/ przedstawiciela ustawowego dziecka.

 

Ad. ust. 4: Wyróżnia się̨ następujące formy krzywdzenia:
• przemoc fizyczna – przemoc, w wyniku której małoletni doznaje faktycznej fizycznej krzywdy lub jest nią̨ potencjalnie zagrożony. Krzywda ta następuje w wyniku działania bądź́ zaniechania działania ze strony rodzica lub innej osoby odpowiedzialnej za małoletniego, lub ze strony osoby, której małoletni ufa, bądź́ która ma nad nim władzę. Przemoc fizyczna wobec małoletniego może być́ czynnością̨ powtarzalną lub jednorazową;
• przemoc psychiczna – to przewlekła, nie fizyczna, szkodliwa interakcja pomiędzy małoletnim opiekunem, obejmująca zarówno działania jak i zaniechania. Zaliczamy do niej m.in.: niedostępność́ emocjonalną, zaniedbywanie emocjonalne, relację z małoletnim opartą na wrogości, obwinianiu, oczernianiu, odrzucaniu, niedostrzeganie lub nieuznawanie indywidualności małoletniego i granic psychicznych pomiędzy rodzicem a małoletnim;
• wykorzystywanie seksualne – włączanie małoletniego w aktywność́ seksualną, której nie jest on w stanie w pełni zrozumieć́ i udzielić́ na nią̨ świadomej zgody lub na którą̨ nie jest dojrzałe rozwojowo i nie może zgodzić́ się̨ w ważny prawnie sposób lub którą jest niezgodna z normami prawnymi lub obyczajowymi danego społeczeństwa. Z wykorzystaniem seksualnym mamy do czynienia, gdy taka aktywność́ wystąpi między małoletnim a dorosłym lub małoletnim a innym małoletnim, jeśli te osoby ze względu na wiek bądź́ stopień́ rozwoju pozostają̨ w relacji opieki, zależności, władzy;
• zaniedbywanie małoletniego – chroniczne lub incydentalne niezaspokajanie jego podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych lub nierespektowanie jego podstawowych praw, powodujące zaburzenia jego zdrowia lub trudności w rozwoju. Do zaniedbywania dochodzi w relacji małoletniego z osobą, która jest zobowiązana do opieki, wychowania, troski i ochrony dziecka.

§ 2

Spółka Promedica GP Sp. z o. o. monitoruje, edukuje i angażuje swoich pracowników w celu zapobiegania krzywdzeniu dzieci.

  1. W ramach rekrutacji personelu przeprowadzona jest ocena przygotowania kandydatów do prac z małoletnim oraz sprawdzane są referencje.
  2. Określone są zasady bezpiecznych relacji całego personelu Promedica GP Sp. z. o. o. z małoletnimi, wskazując jakie zachowania są niedozwolone, a jakie pożądane tzw. Dobra Praktyka
  3. Pracownicy mają zapewnioną podstawową edukację (poprzez regularnie przeprowadzane szkolenia) na temat ochrony małoletnich i pomocy im w sytuacjach zagrożenia.Personelowi udostępniono dane kontaktowe do lokalnych instytucji odpowiedzialnych za przeciwdziałanie i interwencję w przypadku krzywdzenia małoletnich.

§ 3

W Spółce funkcjonują procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka.

  1. Procedury określają działania jakie należy podjąć w sytuacji podejrzenia wyrządzenia krzywdy małoletniemu lub zagrożenia jego bezpieczeństwa ze strony personelu, członków rodziny, rówieśników lub osób trzecich.
  2. Procedury są dostępne dla wszystkich pracowników. Każda osoba z personelu jest poinformowana w jaki sposób zgłaszać podejrzenie krzywdzenia małoletniego.
  3. Prowadzony jest rejestr przypadków zgłoszeń dotyczących podejrzenia krzywdzenia małoletniego oraz interwencji inicjowanych przez pracowników Spółki.
  4. Promedica GP co najmniej raz na 2 lata monitoruje i w razie konieczności ewaluuje zapisy Standardów, konsultując się̨ z personelem, podopiecznymi i rodzicami, opiekunami prawnymi oraz je aktualizuje.

§ 4

Promedica GP Sp. z o. o. monitoruje i okresowo weryfikuje zgodność prowadzonych działań z przyjętymi standardami ochrony małoletnich, dokonując ich przeglądu i aktualizacji.

ZASADY ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZNE RELACJE MIĘDZY MAŁOLETNIMI A PERSONELEM

  1. Zarząd oraz Kierownictwo Promedica GP Sp. z o.o. są odpowiedzialni za przygotowanie personelu obu Przychodni do stosowania standardów ochrony małoletnich.
  2. Kierownicy zapoznają pracowników ze Standardami Ochrony Małoletnich oraz odbierają od każdego zatrudnionego pracownika oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich, obowiązującymi w Promedica GP Sp. z o. o. Wzór oświadczenia pracownika został określony w załączniku nr 1 do przedmiotowych Standardów.
  3. Pracownicy nowo zatrudnieni są zapoznawani ze standardami w pierwszym tygodniu pracy i w tym czasie jest od nich odbierane oświadczenie, o którym mowa w § 2, ust. 2.
  4. Personel zobowiązany jest do utrzymywania profesjonalnej relacji z małoletnimi i każdorazowego rozważenia, czy jego reakcja, komunikat bądź działanie skierowane wobec dziecka są odpowiednie do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci.
  5. Pracownicy Promedica GP. Sp. z o. o. we wszystkich działaniach wobec małoletniego kierują się jego dobrem i jego najlepszym interesem. W każdej interakcji z małoletnim pacjentem brane są pod uwagę: jego wiek, sytuacja medyczna, możliwości poznawcze i indywidualne potrzeby.
  6. Promedica GP. Sp. z o. o. dba, aby osoby w niej zatrudnione oraz wolontariusze, stażyści i praktykanci, posiadały odpowiednie kwalifikacje do pracy z dziećmi oraz nie stanowiły dla nich zagrożenia.
  7. Przed dopuszczeniem do wykonywania czynności z małoletnimi wymagane jest zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, Rejestru osób, w stosunku do których Państwowa Komisja ds. wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej 15 lat, wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze. Figurowanie w Rejestrach wyklucza możliwość́ zatrudnienia w spółce.
  8. Jeżeli osoba posiada obywatelstwo inne niż̇ polskie przedkłada pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywego oświadczenia: a. informację z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi, bądź́ informację z rejestru karnego, jeżeli prawo tego państwa nie przewiduje wydawania informacji dla ww. celów; b. lub oświadczenie o państwie/ach zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż̇ RP i państwo obywatelstwa, bądź́ o informację z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi.Dopuszcza się̨ przedłożenie przez kandydata pod rygorem odpowiedzialności karnej oświadczenia, że prawo danego państwa nie przewiduje wydawania informacji o niekaralności lub nie prowadzi rejestru karnego oraz oświadczenia, że nie był(-a) w tym państwie prawomocnie skazany(-a).

 

DOBRE PRAKTYKI

Personel spółki w kontakcie z małoletnim:

    1. Przeprowadza badanie, udziela wszelkiego rodzaju świadczeń medycznych małoletniego w obecności jego przedstawiciela ustawowego, opiekuna faktycznego, a gdy nie jest to możliwe w obecności osoby z personelu;
    2. Podczas badania, udzielania wszelkiego rodzaju świadczeń medycznych małoletniemu należy mu zapewnić intymność adekwatną do jego wieku, potrzeb i oczekiwań;
    3. Podczas badania odsłania się ciało małoletniego pacjenta partiami.
    4. Kontakt fizyczny z małoletnim pacjentem, który nie jest związany z udzielaniem świadczenia, może odbywać się wyłącznie za jego zgodą i zgodnie z potrzebą. Przytulanie, głaskanie dziecka lub wzięcie na kolana w celu pocieszenia, uspokojenia wymaga jego zgody i takiej potrzeby;
    5. Odnosi się do dziecka z szacunkiem, przejawia życzliwość i empatię oraz postawę nieoceniającą:
    6. Wysłuchuje małoletniego i stara się udzielać mu odpowiedzi dostosowanej do sytuacji i jego wieku oraz poziomu rozwoju pacjenta;
    7. Upewnia się, że małoletni pacjent rozumie sytuację oraz skutki działań medycznych lub terapeutycznych;
    8. Współpracuje z rodzicami/opiekunami prawnym, informuje o bieżącej sytuacji medycznej małoletniego:
    9. Współpracuje z opiekunami w procesie przygotowania i uspokojenia małoletniego, pyta co pacjent lubi, na co reaguje niekorzystnie, a na co pozytywnie;
    10. Nie zawstydza małoletniego, nie lekceważy go, nie upokarza go i nie obraża;
    11. Nie krzyczy, chyba że wymaga tego sytuacja niebezpieczna (np. użycie ostrzeżenia);
    12. Nie ujawnia drażliwych informacji o dziecku osobom do tego nieuprawnionym, dotyczy to również ujawniania jego wizerunku;
    13. W miarę możliwości konsultuje z małoletnim pacjentem kwestie pozamedyczne, jeśli wie, że danie jemu wyboru nie będzie miało wpływu na jakość leczenia;
    14. Szanuje prawo małoletniego pacjenta do zmiany nastroju, zmiany zdania oraz potrzebą oswojenia z nową sytuacją i miejscem;

 

ZACHOWANIA NIEDOZWOLONE

  1. Nie można naruszać praw małoletniego pacjenta oraz jego intymności i prywatności;
  2. Nie można ujawniać danych osobowych ani danych wrażliwych;
  3. Nie można omawiać sytuacji małoletniego pacjenta ignorując jego obecność;
  4. Niedozwolone jest ograniczenie możliwości pobytu opiekuna przy małoletni pacjencie;
  5. Nie można lekceważyć tego, że rodzic/opiekun dobrze zna dziecko, jego potrzeby i upodobania;
  6. Nie można naruszać integralności fizycznej dziecka – popychać go, bić, szturchać, poniżać itp.
  7. Nie można straszyć małoletniego pacjenta i szantażować w celu nakłonienia do współpracy;
  8. Personel nie może utrwalać wizerunku małoletnich w celach prywatnych, również zawodowych, jeżeli rodzic/opiekun prawny nie wyraził na to zgody;
  9. Nie można ignorować i bagatelizować odczuć małoletniego np. strachu, lęku przed bólem, niepewności co do nowej sytuacji;
  10. Nie można zachowywanie się̨ w obecności małoletniego w sposób niestosowny, np. poprzez używanie słów wulgarnych, czynienie obraźliwych uwag oraz nawiązywanie w wypowiedziach do atrakcyjności seksualnej;
  11. Pracownikowi nie wolno dotykać małoletniego w sposób, który mógłby zostać nieprawidłowo zinterpretowany.
  12. Kontakt poza godzinami pracy z małoletnim jest co do zasady zabroniony.
  13. Jeśli personel musi spotkać się z małoletnim poza godzinami pracy Przychodni wymagane jest poinformowanie o tym fakcie kierownika, a rodzic/opiekun prawny musi wyrazić na taki kontakt zgodę.
  14. Nie można wyciągać pochopnych wniosków o pacjencie małoletnim i jego rodzinie, jeśli nie są uzasadnione profesjonalną wiedzą i oceną.
  15. Nie można dopuszczać do sytuacji, w której małoletni pacjent i jego opiekunowie czują się dyskryminowani lub otrzymują niższy standard opieki medyczne

 

ZASADY RELACJI PACJENT-PERSONEL SKIEROWANE DO DZIECI

Dziecko powinno zostać poinformowane o tym, że:

  1. Ma prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która je leczy i czym się zajmuje.
  2. Jeśli czegoś nie rozumie lub nie wie, może zadać pytania o Swoje leczenie, zabieg lub badanie diagnostyczne.
  3. Jeśli cokolwiek w naszej Przychodni wzbudzi w nim negatywne odczucia, może ten fakt zgłosić.
  4. Ma prawo do tego aby w Przychodni w czasie wizyty lekarskiej, podczas badania lub zabiegu przebywała z Nim osoba najbliższa bądź opiekun. Tylko w wyjątkowych sytuacjach lekarze mogą zdecydować, że w/w osoby nie mogą z dzieckiem przebywać.
  5. Ma prawo do informacji o sobie, o swoim stanie zdrowia, informacji o czynnościach medycznych, jakim będzie poddane, o konsekwencjach niepoddania się tym czynnościom. Informacje muszą być podane w sposób zrozumiały dladziecka.
  6. Decyzja o leczeniu nie może być podejmowana bez jego udziału, jednak dopóki nie ukończy 16 roku życia podejmą ją za Niego rodzice albo opiekunowie – w późniejszym czasie także Ono będzie o tym współdecydowało.
  7. Ma prawo do szacunku, godności i intymności.
  8. Nikt bez Jego zgody, nie może rozgłaszać informacji o Jego chorobie, o Jego prawie by zachowano te dane w tajemnicy, którą zna tylko dziecko, personel medyczny i Jego rodzice/opiekunowie prawni.
  9. Jeśli potrzebuje przytulenia, pocieszenia to w każdej sytuacji może o nie poprosić, jednak nie zrobimy tego bez Jego wyraźnej zgody.
  10. Może poinformować personel w jaki sposób ma się do niego zwracać.

 

Dziecko powinno również wiedzieć o tym, że:

Jeżeli wydarzyło się cokolwiek, co je zaniepokoiło, co je skrzywdziło lub przekroczyło jego granice to może zgłosić to pracownikowi medycznemu (lekarzowi, pielęgniarce,) i poprosić o pomoc. Personel w każdym przypadku postara się rozwiązać ten problem tak aby dziecko było bezpieczne.

PROCEDURY I OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA SKŁADANIE ZAWIADOMIEŃ O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA NA SZKODĘ MAŁOLETNIEGO, ZAWIADOMIENIE SĄDU OPIEKUŃCZEGO, WSZCZĘCIE PROCEDURY NIEBIESKIEJ KARTY

  1. W przypadku wystąpienia podejrzenia co do krzywdzenia dziecka przez osoby trzecie np. pracownika, osoby przybywające na terenie placówki, oraz inne osoby które mają kontakt z dzieckiem należy:
  1. Zadbać o bezpieczeństwo dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie;
  2. Zawiadomić policję na nr 112 lub 997;
  3. Powiadomić rodzica/opiekuna dziecka;
  4. Zawiadomić przełożonych tj. Kierownika Przychodni a ten z kolei zawiadamia Zarząd spółki;
  5. Poinformować na piśmie policję lub prokuraturę, składając zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
  1. W przypadku wystąpienia podejrzenia co do krzywdzenia dziecka przez rodzica lub opiekuna dziecka lub inną osobą spoza personelu Przychodni należy:
  1. Zadbać o bezpieczeństwo dziecka i odseparowanie je od osoby podejrzanej o krzywdzenie;
  2. Zawiadomić policję na nr 112 lub 997;
  3. Zawiadomić przełożonych tj. Kierownika Przychodni a ten z kolei zawiadamia Zarząd;
  4. Powiadomić rodzica/opiekuna niekrzywdzącego dziecka;
  5. Złożyć wniosek do właściwego Sądu Rodzinnego o wgląd w sytuację rodziny.
  1. W przypadku podejrzenia, że dziecko doznaje że przemocy domowej lub jest jej świadkiem należy prócz czynności wymienionych w pkt. powyżej:
  1. Rozpocząć procedurę Niebieskiej Karty poprzez wypełnienie formularza Niebieska Karta -A;
  2. Złożyć wniosek do właściwego Sądu Rodzinnego o wgląd w sytuację rodziny.
  1. W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez osobę nieletnią czyli, taką która nie ukończyła 17 roku życia (przemoc rówieśnicza) należy:
  1. Zadbać o bezpieczeństwo dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie;
  2. Zawiadomić policję na nr 112 lub 997 ;
  3. Powiadomić rodzica/opiekuna dziecka;
  4. Zawiadomić przełożonych tj. Kierownika Przychodni a ten z kolei zawiadamia Zarząd;
  5. Złożyć wniosek do właściwego Sądu Rodzinnego o wgląd w sytuację dziecka krzywdzącego.

 

ZASADY PRZEGLĄDU I AKTUALIZACJI STANDARDÓW OCHORNY MAŁOLETNICH

  1. Procedura aktualizowania Standardu odbywa się nie rzadziej niż raz na 2 lata.
  2. Zarząd wyznacza zespół odpowiedzialny za Standardy Ochrony Małoletnich, którego zadaniem jest monitorowanie realizacji Standardów oraz występowanie do zarządu o dokonanie zmian w Standardach, w tym wynikających ze zmiany przepisów.

 

ZASADY UDOSTĘPNIANIA OPIEKUNOM I DZIECIOM STANDARDÓW DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NIMI I ICH STOSOWANIA

  1. Dokument „Standardy Ochrony Małoletnich” jest dokumentem ogólnodostępnym dla personelu, dzieci oraz ich rodziców/opiekunów prawnych.
  2. Dokument opublikowany jest na stronie internetowej Przychodni Bajka i Przychodni Leśna oraz na tablicy informacyjnej znajdującej się w siedzibach obu Przychodni.
  3. Personel przedkłada opiekunowi do podpisania oświadczenie, że zapoznał się ze Standardami.
  4. Pracownicy mają obowiązek zapoznania dzieci ze Standardami oraz omówienia ich w taki sposób, aby małoletni mogli go zrozumieć niezależnie od wieku i sprawności intelektualnej.

 

ZASADY OCHRONY WIZERUNKU I OCHRONY OSOBOWYCH MAŁOLETNICH PAJENTÓW (DZIECI)

  1. Przychodnia ponosi odpowiedzialność za utrwalanie, przetwarzanie, używanie i publikowanie wizerunku dzieci.
  2. Dzieci mają prawo decydować czy ich wizerunek zostanie zarejestrowany i w jaki sposób wykorzystany.
  3. Zgoda rodziców/opiekunów prawnych na wykorzystanie wizerunku dziecka jest tylko wtedy wiążąca, jeśli dzieci / opiekunowie prawni zostali poinformowani o sposobie wykorzystania zdjęć/nagrań i ryzyku wiążącym się z publikacją wizerunku.
  4. Przychodnia ma obowiązek udzielania szczegółowych wyjaśnień w jakim celu zostaną wykorzystane zdjęcia /nagrania i informacje oraz w jakiej formie będą przechowywane dane.
  5. Przychodnia ma obowiązek pytania o pisemną zgodę rodziców/opiekunów prawnych oraz uzyskania zgody dzieci przed zrobieniem i publikacją zdjęcia/nagrania.
  6. W sytuacjach, w których Spółka rejestruje wizerunek dzieci do własnego użytku, dzieci i rodzice /opiekunowie prawni zawsze będą informowani o tym, że dane wydarzenie będzie rejestrowane.
  7. Zgoda rodziców /opiekunów prawnych na rejestrację wydarzenia zostanie przyjęta przez Przychodnię na piśmie.
  8. Jeśli wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenia, impreza publiczna, zgoda rodziców /opiekunów prawnych nie jest wymagana.
  9. W przypadku niewyrażenia zgody na rejestrowanie wizerunku dziecka, Przychodnia ma obowiązek respektować taką decyzję. W takiej sytuacji należy z wyprzedzeniem ustalić z rodzicami/opiekunami prawnymi i dziećmi, w jaki sposób osoba rejestrująca wydarzenie ma zidentyfikować dziecko, aby nie utrwalać jego wizerunku na zdjęciach indywidualnych i grupowych. Przyjęte rozwiązanie nie może być wykluczające dla dziecka, którego wizerunek nie może być rejestrowany.
  10. Wszelkie ewentualne problemy dotyczące niewłaściwego rozpowszechniania wizerunku dzieci należy rejestrować pisemnie i zgłaszać Kierownictwu lub Zarządowi Spółki.

 

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA I ZASADY PRZECHOWYWANIA UJAWNIONYCH LUB ZGŁOSZONYCH INCYDENTÓW LUB ZDARZEŃ ZAGRAŻAJĄCYCH DOBRU MAŁOLETNIEGO

Wszelkie dokumenty (np. notatki służbowe, notatki z rozmów, kopie dokumentacji, plany wsparcia) dotyczące zgłoszonych incydentów sporządza się w siedzibie Przychodni w formie papierowej. Dostęp do tych dokumentów mają tylko osoby upoważnione przez Zarząd.

  1. Dokumenty, przechowuje się w sposób uniemożliwiający dostęp do nich przez osoby nieupoważnione.
  2. Oświadczenia personelu o zapoznaniu się z treścią Standardów Ochrony Małoletnich włącza się do akt osobowych.
Skip to content